Rc review - Temná horečka

Díl - 1.
 Počet stran - 352
 Rok vydání ve světě - 2006
 Překlad - Jan Sládek
 Nakladatelství - Jota

První díl z pětidílné řady od mimořádně úspěšné autorky. Otevírá se svět plný tajemství a záhad, napětí a vášně, těžko definovatelný prostor mezi realitou a snem, současností a dávnými legendami.

Mac je obyčejná holka z malého jižanského města, která se stará především o nehty a dokonalé opálení. Její bezstarostný život ale trvá jen do chvíle, kdy najdou tělo její mrtvé sestry, která jí stačila v hlasové schránce zanechat podivný vzkaz...

Ve snaze přijít tajemství na kloub vyráží do Dublinu, kde nachází sestřin rozházený byt a množství stop. Postupně se zaplétá do přediva klamu a lží a zjišťuje, že je stejně jako její mrtvá sestra obdařena zrakem, jímž dokáže nahlédnout do světa, který zůstává ostatním lidem utajen. Zajímá ji jediné: najít knihu, která možná stála její sestru život a může přivodit zkázu celému lidstvu.

Mám moc ráda historii a mytologii a když jsem si přečetla různá doporučení, tak mě přitáhla dvě slůvka  - Keltská mytologie - tak jsem měla jasno.

Autor
Karen Marie Moning je autorkou 12 úspěšných románů, z nichž mnohé se dostaly na první místo žebříčku nejprodávanějších knih New York Times, a je držitelkou ceny RITA. Knihy Moningové jsou přeloženy ( prozatím) do 21 jazyků získaly si srdce fanoušků po celém světě. Se svým manželem žije střídavě v horách Georgie ( ze které pochází i Mac Laneová) a na floridských plážích.

Mezi velice úspěšnou sérii patří i  Highlander.

Děj aneb o čem to vlastně je
MacKayla Laneová si užívá života plnými doušky. Ráda se baví s přáteli, nakupuje, má skvělou rodinu, pracuje jako servírka v dobrém baru...Jenže ne vždy takový život vydrží a Mac se celý její dosavadní skvělý život zhroutil v den, kdy zjistila, že její sestra Alina je mrtvá, přesněji - někdo ji zabil. Dublinská policie pro nedostatek důkazů případ odkládá a  zdrcená Mac se vydává do Irska zjistit, kdo jí zabil sestru.

Dublin zdaleka není takový, jaký ho Alina popisovala. Lidé jsou nepřátelští a nikdo nezná Sinsar Dubh, o kterém mluvila její sestra v posledním zvláštním vzkazu. Až podivný Jericho Barrons podivně reaguje na tento název. Ale podle všeho je Barrons jen pomatený vlastník knihkupectví ... kdo by přece mohl věřit na příšery nebo na Bojovníky světla a Bojovníky tmy, kteří se vymkli kontrole a zabíjejí na potkání v ulicích Dublinu? Jenže něco na tom asi bude...jak si jinak Mac dokáže vysvětlit, že tyto Bojovníky tmy vidí? Zbláznila se snad?

A Jericho Barrons je víc, než se zdá. Jestli se to dá říci... tak pomáhá Mac s hledáním Sinsar Dubh. To je prastará a hlavně mocná kniha, po které touží všichni zasvěcení. Mac se zdá, že se ocitla v úplně jiném vesmíru, kde je možné snad vše ...Ale jedno je jisté, je pevně rozhodnutá zjistit, kdo tak brutálně zabil její sestru Alinu a také sehnat informace o tom, jakou roli vlastně v tomto příběhu hraje.

Tumblr_lgpurri62d1qaknfso1_500_largeU Mac je znát, že o sobě ví, že je hezká. Dbá o svůj zevnějšek, který je v knize několikrát komentován a hlavně jsou napsané o něm vtipné hlášky, které dodávaly knize spád. I když Mac o sobě několikrát říkala, že je ,,slušně vychované jižanské děvče,, tak mi naopak přišlo, že je vcelku nevychovaná a nedokázala by přiznat, že někdo dokáže být lepší jak ona. Ale že by mi to v knize nějak vadilo, se říci nedá. K Mac se to chování hodí a když propojíme charakter Mac a Jericho Barronse, tak nám vyjdou skvělé dialogy. Barrons je tajuplný  - vždy elegantní ... nebo arogantní? - muž, který o sobě nerad mluví, ale už jen z prvního dílu je znát, že ve společnosti bude mít vysoké postavení. V překladu...všichni se ho bojí. Alina je zde představena jen ze vzpomínek. Mac ji znala jako usměvavou dívku, která odjela studovat na Dublinskou školu, ale tu Alinu, která byla v Dublinu a měla velká tajemství, neznala ...

Co si o knize myslím!
Tak do poloviny knihy jsem se nemohla sžít s hlavní hrdinkou, ale přibývajícími stránkami se to zlepšovalo. Přišlo mi, že čím více Mac věřila v další svět, který jde nepozorovaně se světem lidí, tak dospívala. Nevím sice, jak je to možné, protože Mac je 22 let. Samozřejmě také stojí za zmínku, že v knize je erotický podtext v podobě Bojovníků světla, kteří mají okolo sebe mlhu nabitou sexuálním vzrušením. Příběh je jisto jistě originální a zprvu by mě nenapadlo, že po dokončení Temné horečky se budu těšit na další díl s názvem - Krvavá horečka.

Tímto bych chtěla nakladatelství Jota poděkovat na zaslání recenzního výtisku.

I když je patrné, že toto video už je postarší ( není čemu se divit, je staré okolo 7 let ) ale pořád dost dobře vystihuje knihu a i výběr herců se mi líbí. Doufám, že vás tato recenze navnadí na přečtení ;)