Rc review - Unika, Plamen života

Autor -  E. J. Allibis
 Počet stran - 424
 Rok vydání ve světě - 2010
 Překlad - Iva Pupíková
 Nakladatelství - Zoner Press

Ve světě andělů se schyluje k válce, která může drtivě zasáhnout i do života lidí.
Andělé provázejí lidstvo od prvopočátku, objevovali se u všech rozhodujících okamžiků týkajících se celé lidské populace, ale stojí i u každého jednotlivce v jeho těžkých chvílích. Ani harmonický svět andělů však není bez vady – jeden z jeho mocných válečníků chtěl uchvátit moc nejen nad anděly, ale nad celým světem. Byl poražen a uvězněn v temném pralese, z něhož není úniku. Za dlouhá tisíciletí své samoty si díky neobyčejným schopnostem dokázal vytvořit armádu nestvůr a je připraven utkat se v nelítostném boji o moc a získat Plamen života a Klíč štěstí, dvě základní substance, z nichž se rodí andělé. Do událostí, které těsně předcházejí ozbrojenému střetu, zasáhnou i čtyři lidé: profesor, který se zabývá anděly z vědeckého zájmu, a trojice teenagerů – talentovaná klavíristka Eve, přátelský Joseph, kterému všichni říkají „Jo“, a svérázný Zack, milující hudbu. Přítomnost jednoho z nich ve světě andělů však není náhodná, není to totiž člověk…

O Unice jsem nevěděla, co si mám myslet. Velice mě zaujali fialové oči na coveru a anotace, která slibovala skutečnou akci. Navíc citát, který je uveden na zadní straně knihy opravdu upoutá ... Možná jste poznali, že jsem již tuto větu napsala do meme Věty mého srdce.

,,Všechno je v citech. Emocích. Nic jiného než emoce není."

Autor
O E. J. Allibis jsem nic nezjistila. Jméno na obalu je pseunodymem, takže si jistě chce chránit své soukromí. Jediné, co si o autorovi  můžeme myslet, je spojitost s věštkyní, která se jmenuje stejně. Ale můžete se podívat na působivé stránky knihy.

Příběh aneb co se tady děje
Tumblr_mb4nemcr7u1r8xqu5o1_500_largeUnika, velice prastarý anděl, který se pro bezpečí všech obětoval a nechal se pomocí kouzla proměnit na dva mladé anděly, kteří uvnitř svých srdcí střežily dvě velice mocné substance, životně důležité pro pochod lidstva v míru. Z těchto dvou bytostí se stal jeden chlapec Unik, druhá Unika. Pro bezpečnost andělského světa - Sefiry - ukryli mladého anděla Unika do lidského světa s Plamenem života v srdci a dívku, Uniku s Klíčem štěstí v srdci, si ponechali v Sefiře.

O patnáct let se věci dávají do pochodu a Zlo se opět začne šířit po světě. Opět za to může Ophidiel, který se již dříve snažil získat dvě substance k ovládnutí světa. Ohidiel je padlý anděl, kterého se díky sobeckým názorům a dalším proviněním poslali do vyhnanství, do pralesa Thinkingblu. Jenže Zlo začíná ožívat a padlému andělu budou nyní pomáhat i prazvláštní bytosti, Ovladatelní ...

V Maple, lidském městě, žijí tři teenageři, kteří jsou přáteli od nepaměti. Eve, Zack a Jo. A právě tato skupinka společně s učitelem Craigem Waldenem proniknou do andělského světa. Jenže jeden z těchto tří je nositelem Plamene života ... a jeden je přívržencem zla ...

Kyle-thompson-photography-2_largeStará Unika, která se obětovala pro vyšší dobro je skvěle popsaná. Je typickým ideálem anděla. Mladá Unika je inteligentní, zvědavá  a odvážná andělská bytost, kterou si každý zamiluje a každý uctivě skloní hlavu před jejím charakterem. Mladý Unik je oproti Unice samozřejmě s chováním zdrženlivý ...  a není divu, když celý život žil v domnění, že je člověk a pak se dozví pravdu. Snaží se učit rychle a dostát jménu nositele substance. Zack je mladík, který je znám svojí tvrdohlavostí a sebevědomím chováním. Ale na své kamarády nedá dopustit. Eve je klavíristka, která se svojí hudbou již dost proslavila. Se svými kamarády se cítí nejlépe  a je pro každou srandu. Jo je tišší kluk, který jako každý má sny ... co když to nejsou sny?

Dále se v Sefiře poznáme s majestátným drakem a velitelem Andělské stráže Yesodem, krásnou sirénou Aqou, všetečným a elegantním elfem Nishidou, moudrou věštkyní Allibis a s mocným vůdcem Metatronem.

Co si o knize myslím já!
Kniha je rozdělená na 3 části. První je ještě na lidském světě, kdy se ještě neví, kdo je kdo. Vidíme, jak naši hlavní protagonisté žijí své životy. V druhé části se hrdinové dostávají do světa andělů a se vším se seznamují. Poznávají to, co nikdy oko člověka nevidělo a užívají si chvíle v Sefiře. Bohužel tato část je nejvíce popisována a tudíž zdlouhavá a nudná. Autorovi se nepodařilo dostat do této části žádnou akci ani napětí. Ve třetí části už je naopak akce ažaž. Díky závěrečnému boji se na každé straně něco děje. Posledních 100 stran jsem nemohla dát knihu z ruky. Škoda jen, že si autor nechal vše na konec a ze začátku se čtenář musí do čtení nutit, po dosáhnutí poloviny knihy jde čtení opravdu samo.

Je to skutečně originální kniha s příslibem na lepší pokračování. Zamilovala jsem si údolí Sefira a magii, kterou Allibis vymyslel pro naše anděli. Je vidět, že se snažil vymyslet co nejvíce zápletek pro každého hrdinu, ale někdy se to vymstilo a našla jsem několik nesrovnalostí. Dále jsem si všimla, že překladatelka se nemohla rozhodnout, jestli přeloží sirénu jako Akvu nebo Aqvu. Jinak jsem neměla s překladem sebemenší problém. Díky plánku na vazbě si můžeme skvěle představit údolí Sefira, která vás chytí a nepustí.

Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Zoner Press za poskytnutí recenzního výtisku.