středa 18. března 2015

Review - Monument 14, Nebe v plamenech

Obálka titulu Monument 14 - Nebe v plamenech






Název - Monument 14, Nebe v plamenech
Originální název - Monument 14, Sky on fire
Díl - 2.
Rok vydání - 2013
Počet stran - 238
Nakladatelství - Baronet







Anotace -
Svět neskončil… Ještě ne.
V pokračování příběhu Monumentu 14 se skupina přeživších, donedávna uvězněných v supermarketu sérií ničivých katastrof, rozdělila ve dví. Většina dětí se v zoufalé snaze vydala opraveným autobusem na letiště v Denveru. Doufají, že se tam setkají se svými rodiči, budou odvezeni do bezpečí a zachrání svého umírajícího přítele.
Ale svět venku je temný a zaplavený nebezpečnými chemikáliemi, které mění lidi v krvežíznivá monstra, a ne všechny děti jsou ochotné nastoupit do autobusu. V útočišti, jež bylo již jednou narušeno, se snaží zbývající děti obnovit přátelství. Ale pokud se máte rozhodnout mezi životem a smrtí, láskou a nenávistí, komu můžete doopravdy věřit?


Reakce po dočtení - Tohle by byl skvělý film!

V druhé díle se díváme na dění dvěmi pohledy bratrů Alexe a Deana Griederových. Zatímco Dean zůstal s Astrid,  malými dvojčaty Caroline a Henrym a Chloe v supermarketu Greenway a hlavně s krevní skupinou nula, většina skupiny se s plynovými maskami a zásobami vydala na dlouhou záchrannou pouť do Denveru, kde je prý bezpečné místo. Jenže skupinka nečekala, jak moc chemikálie poškodily vnější svět a jak moc se přeživší snaží udržet naživu... až tak, že by zabili. Skupinka přijde o autobus a spolu s ním i o velký kus naděje na bezpečí, ale i ten malinkatý kousek naděje, který jim zbyl je popohání kupředu za skoro nemožnou vidinou... shledání se svými rodiči.

Na druhé straně ani Dean nemá volnou chvilku v supermarketu. Musejí si vytvořit domov ve tmě, protože energie pomalu ubývá a do obchodu se chtějí dostat i jiní lidé. A pořád doufají v úspěch záchranné výpravy ostatních kamarádů, které by jim zajistilo přežití.

Je to už nějaká chvilka, co jsem knihu četla, ale pořád si pamatuji na moji zvědavost ,ohledně síle cesty, která se táhla napříč celou knihou. Zvládnout to? Kniha měla spád a dobře se četla. Čtenář se o své oblíbence bál a držel jim palce po celou dobu.

Jak jsem již psala, máme tu dva pohledy na úplně dva odlišné příběhy bratrů. Líbilo se mi, jak je psaná část Alexe, mladšího z bratrů. Sice je mladší jak Dean, ale pořád se na svět dívá hodně teoreticky aby zakryl to, jak je mladý a může mít z něčeho strach. Celkově i jeho části se mi líbily víc svým příběhem, který mi přišel více čtivější.

Když bych se ohlédla na začátek první knihy, kdy to všechno v Greenwayi začalo a jací všichni tehdy byli, tak vidím velkou změnu v charakterech všech. Jak v dobrém, tak i špatném. Autorka se snažila (dle mého) psát více realisticky a nechávala nám i prostor na vydechnutí, kdy jsme se mohli zamyslet ... co kdyby se to stalo i mě?

Líbí se mi  fakt, že i když je to apokalyptická tématika z pohledu dětí, tak knihám nechybí dávka surovosti v podobě smrti.

Druhý díl mě rozhodně nezklamal, ba i možná překvapil, jak moc dobrý byl. Doufám, že si laťku Emmy podrží a připraví si pro nás velké finále se jménem Cesta pustinou. Už i název mě navnazuje na přečtení + se musím dozvědět, jak to tedy dopadne! Prostě musím :D







2 komentáře:

  1. Moc hezky a srozumitelně napsaný článek, pěkně se to četlo :) Nečetla jsem ani první díl, což mě trochu mrzí, budu to muset napravit :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. děkuju, to jsem moc ráda :) určitě zkus, je to super :D

    OdpovědětVymazat